۹ بهمن ۱۳۹۰، ۹:۱۰
کد خبر: 30785691
T T
۰ نفر

تهران - مرحله دوم عرضه اوراق مشاركت پارس جنوبي از نيمه بهمن ماه سال جاري با نرخ هاي جديد بسته سياستي نظارتي شوراي پول و اعتبار (با سود سالانه 20 درصد) آغاز مي شود.

به گزارش روز یكشنبه ایرنا، پس از آنكه نخستین مرحله از عرضه اوراق مشاركت ریالی میدان گازی پارس جنوبی در سال 90 با حجم 500 میلیارد تومان در آذر ماه امسال از سوی شعب منتخب بانك تجارت انجام شد و استقبال مناسبی از این اوراق صورت نگرفت، سود علی الحساب این اوراق از 17 درصد در سال به 20 درصد افزایش یافت و مقرر شد از پانزدهم بهمن ماه این اوراق عرضه شود.

به گزارش شبكه اطلاع رسانی نفت و انرژی، مدیر عامل شركت ملی نفت ایران، در این زمینه گفت: 9 هزار میلیارد ریال اوراق مشاركت میدان مشترك گازی پارس جنوبی از 15 بهمن امسال در داخل كشور منتشر می شود.

مدیرعامل شركت ملی نفت ایران با بیان اینكه سود علی الحساب اوراق مشاركت ریالی سالانه 20 درصد و به صورت روزشمار محاسبه و در مقاطع سه ماه پرداخت می شود، افزود: این اوراق با نرخ بازخرید پیش از سررسید 18 درصد، چهار ساله، معاف از مالیات و قابل بازخرید در همه شعب بانك عامل است.

احمد قلعه بانی تصریح كرد: نرخ سود و شرایط فروش این اوراق مشاركت از سوی شورای پول و اعتبار به بانك مركزی و وزارت نفت ابلاغ شده است و بر این اساس اوراق به فروش می رسد.

یادآور می شود، بر اساس مصوبه اخیر شورای پول و اعتبار، نرخ سود علی حساب اوراق مشاركت شركت های دولتی، غیردولتی و شهرداری ها متناسب با سود انتظاری حاصل از طرح های سرمایه گذاری در مقاطع سه ماهه قرار شد كه پرداخت شود و بر اساس مكانیزم آن نرخ سود اوراق مشاركت حداكثر 20 درصد خواهد بود.

اقتصام**9189**1561
۰ نفر

سرخط اخبار اقتصاد